ISL Departments‎ > ‎

Islamic Studies




   this Department in this college was built in (1994-1995) and our goals are to produce a coordinated generations who were instructed and educated on the instructions of the religion of Islam's holy and the path of moderation and make them (graduates) for being gifted and talented in science and information, and possess the ability to blend tradition and modernity era to serve the society and sacred rules of Islam and to achieve the rights of our nation (The Kurdish Nation).

  After our students have completed the stages of their study and gain the bachelor certificate are experienced in the field of Islamic sciences and deserves them as follows:

     1. To be appointed or employ them in the ministry of Education as Arabic language teacher or the religion teacher.

     2. To be appointed or employ them in the ministry of Endowments as an Imam and preacher. 

     3. To be appointed or employ them in any ministry as an employee.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قسم الدراسات الإسلامية

تمّ تأسيس هذا القسم سنة (1994-1995) وكان تابعاً لكلية اللغات آنذاك ، وبعد استحداث كلية العلوم الإسلامية سنة (2008-2009)

صار القسم تابعاً لها ،والهدف من تأسيس هذا القسم هو تأهيل أجيال من الطلبة ، وتزويدهم بالعلوم الإسلامية وتثقيفهم وتربيتهم بناء على مايتطلبه

القيم الإسلاميةوفق المنهج المعتدل والفهم الصحيح.

ويتمتع الطالب بعد تخرجه من القسم بتعلمه العلوم الشرعية والأصالة،ويتربى على التسامح الديني وخدمة شعبه ووطنه وبعد إكماله المراحل الدراسية

الأربع وحصوله على شهادة البكالوريوس،ويكون مختصاً في مجال العلوم الإسلامية ، ويستحق مايأتي:

١- أن يعين كمدرس في وزارة التربية لمادتي اللغة العربية والتربية الدينية.

٢- أن يعين إماماً وخطيباً في وزارة الأوقاف والشؤن الدينية .

٣- أن يعين في وزارة العدل كمختص في مجال الأحوال الشخصية.

٤- أن يعين كموظف في جميع الوزارات والمؤسسات الحكومية أسوة بخريجي باقي الأقسام والكليات.

.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------